Vohradský Jiří
Využití digitálních technologií
Motivace
Pro zvýšení motivaci doporučuji, aby žáci synchronizovali pouze jimi vytvořené položky v adresáři i kalendáři.
Předpokládám, že děti budou do adresáře ukládat kontakty na sebe a své spolužáky a tak je bude tato činnost bavit.
Užitková hodnota
Pochopení praktického významu synchronizace, využití Bluetooth pro synchronizaci dat, rozšíření úrovně práce s aplikací MS Outlook
Pomůcky
PDA s rozhraním Bluetooth a OS Windows Mobile nebo jiným OS a softwarem, který umožňuje synchronizaci dat s aplikací MS Outlook
PC s Bluetooth a licencí na MS Office, která obsahuje aplikaci MS Outlook (že škola vlastní samostatnou licenci Outlooku nepředpokládám,
pokud škola nemá PDA či PC s Bluetooth je možno využít klasickou synchronizaci pomocí USB kabelu či kabelu do sériového portu)
Postup
Žáci se rozdělí do dvou skupin, které se ovšem vystřídají u obou zařízení. Jedna skupina bude zadávat cca 5-10 minut kontakty do adresáře a
položky do kalendáře aplikace Outlook na PC. Druhá skupina bude zadávat tyto data do aplikace v PDA, která umožňuje
synchronizaci s PC. Poté žáci s asistencí vyučujícího data synchronizují (viz PDA),
vyučující synchronizaci doplní vhodným výkladem.
Poté učitel data v PDA i PC smaže a skupiny se prohodí.
Hodnocení
Učitel hodnotí úroveň kooperace, dále úroveň samostatnosti a intuitivnosti při práci s PDA a PC.