Download PDF

Cvičení: Třídní fotokalendář


Motivace
Žáci si vytvoří svůj vlastní třídní kalendář na celý kalendářní rok a to zcela dle svých představ a se svými vlastními fotografiemi. Žáky především motivuje to, že vytvoří hodnotný a hmatatelný výtvor, který bude zdobit jejich kmenovou učebnu.

Užitková hodnota
Práce s digitálním fotoaparátem, zpracování fotografií, práce v grafickém programu – tvorba kalendáře pomocí specializovaného grafického programu

Pomůcky
2x Digitální fotoaparát
2x PC s programem Zoner Photo Studio
Barevná tiskárna
24x Fotopapír A4 lesklý
2x Sada pro domácí tvorbu kroužkové vazby
Děrovačka
Literatura – Návod (http://digiarena.zive.cz/Fotoskola/Kalendar-podle-vlastniho-vkusu-v-Zoneru/sc-25-sr-1-a-3870/default.aspx)

Postup
Celá činnost probíhá během dvou vyučovacích hodin. Žáci se rozdělí do dvou skupin (škola má k dispozici 2 digitální fotoaparáty) a mají za úkol nafotit dle svého uvážení alespoň 20 fotografií, které by rádi umístili do svého třídního fotokalendáře. Předpokládá se, že školení základní práce s digitálním fotoaparátem proběhlo předchozí hodinu, případně vyučující stručně zopakuje nejzásadnější pravidla pro práci (návod k obsluze je žákům k dispozici). Po ukončení focení žáci přesunou fotografie z fotoaparátu do PC a následně formou diskuze vyberou 12 výsledných fotografií, které by rádi umístily k jednotlivým kalendářním měsícům. Následně každá ze skupin vytváří z vybraných fotografií kalendář pomocí specializovaného grafického programu Zoner Photo Studio, žáci mají k dispozici návod (viz Pomůcky), případné problémy při práci řeší vyučující. Po vytvoření kompletního kalendáře provede vyučující kontrolu práce a každé skupině vytiskne 1 exemplář kalendáře, který následně sváže kroužkovou vazbou a předá žákům.

Hodnocení
Vyučující hodnotí kvalitu a originalitu pořízených fotografií, dále zručnost a samostatnost žáků při práci s digitálním fotoaparátem a osobním počítačem. Pokud se skupině práce s fotoaparátem či PC vysloveně nedaří, je třeba žákům vše důkladně vysvětlit a předvést, pokud ani poté žákům práce nejde je třeba ocenit alespoň jejich snahu.

Učební texty:

Cvičení

Testy