Vohradský Jiří
Využití digitálních technologií
Motivace
Žáci si z jednotlivých komponent sestaví svůj vlastní funkční počítač, který poté vybaví softwarem-motivací pro ně bude bezpochyby možnost práce na jimi sestaveném PC.
Navíc tyto znalosti jistě řada z nich uplatní v praxi.
Užitková hodnota
Sestavení počítačové sestavy z jednotlivých komponent včetně zapojení a instalace OS a softwaru
Pomůcky
2x rozebraný PC, monitor, klávesnice, myš, CD/DVD mechanika
(Počítače před hodinou rozebere a připraví vyučující, raději nedoporučuji
rozebírat novější počítače, ale ty starší-při poškození žáky by vzniklá škoda
byla nesrovnatelně menší)
Instalační médium OS Windows (produkt key bude zadáván ze skříně PC)
LAN kabel k připojení jednotlivých PC do sítě
Postup
Celá činnost probíhá ve třech dvouhodinových cvičení. V prvním cvičení se bude kompletovat PC, v druhém a třetím budou žáci instalovat operační systém (OS) a vybraný
uživatelský software. Učitel nejprve seznámí žáky s jednotlivými komponentami, připomene jejich použití a jejich umístění v sestavovaném počítači.
Základní desku a zdroj raději do sestavy osadí sám učitel s názorným komentářem. Poté již žáci pracují ve dvou (či více) skupinách-záleží
natom kolik má škola k dispozici starších počítačů, které lze k tomuto účelu použít.
Žáci vždy s učitelem, který se střídá mezi skupinami, konzultují kam danou komponentu umístit a učitel osazení
a propojení všech kabelů kontroluje. Žáci se při práci rovnoměrně střídají. Zejména je nutná důsledná kontrola před zapojením PC do elektrické sítě!
Po připojení PC k elektrické síti učitel ozkouší jejich funkčnost, další dvouhodinovky žáci pod dohledem instalují OS Windows
a poté připojí PC k internetu odkud po konzultaci s učitelem stahují a instalují vhodný bezplatný základní software
(firewall, antivir, antiadware, OpenOffice, souborový manažér, ...).
Hodnocení
Učitel hodnotí přístup a zručnost jednotlivých žáků a jejich podíl na práci ve skupině.